Lekker zelf doen met Bizner – Bankieren voor het MKB

In anderhalve maand 1.700 nieuwe zakelijke klanten. Klanten die zelf hun administratie beheren en die helpen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Sinds afgelopen februari is dit in Nederland mogelijk bij Bizner. Hoe krijgen zij de klant zover bij te dragen aan het uitbouwen van hun businessconcept?

Bij marketing denkt men meestal meteen aan consumentenmerken, zoals Coca Cola, Heineken en Nokia. Maar naast dit consumentenmarketinggeweld, laat de business-to-businessmarketing steeds meer van zich horen. In Nederland genereren zo’n 750.000-MKB bedrijven in totaal een omzet van € 750 miljard. Geen doelgroep om te vergeten dus. Maar de kleine zelfstandige is nu eenmaal een moeilijke klant. Met het koopgedrag van een consument, stelt hij de service-eisen van een groot bedrijf. En hoe ga je daarmee om?

De Rabobank lost het op met Bizner. Deze internetdochter zonder kantoren of accountmanagers is in acht maanden opgericht en volledig gericht op de MKB’er. Een aparte bank voor een aparte doelgroep. Een segmentatie die nog door weinig bedrijven op deze manier wordt doorgevoerd. Bizner geeft invulling aan de behoeften van de (startende) ondernemer. In ruil daarvoor neem je als ondernemer de bank een stuk werk en kosten uit handen. De opmars van customer self service applicaties lijkt niet meer te stuiten. Geen filialen, adviseurs of kassiers, uitsluitend digitale afschriften en alles on-line, helemaal zelf regelen.

Bizner draait haar nadelen om in USP’s. Veel zelf doen vervelend? Communiceer dan dat de klant zelf de touwtjes in handen heeft. Geen kantoren of adviseurs om bij langs te gaan? Deze bank is 24*7 open. Missen er nog bepaalde functionaliteiten? Bizner bank laat klanten via co-creatie ook zelf verbetersuggesties aandragen. Ze heeft er zelfs al enkele geïmplementeerd.
Dat het effectief is, bewijzen de cijfers: inmiddels heeft Bizner met 1.700 klanten al 33% van haar verkoopdoelstelling voor dit jaar gerealiseerd.

Lees meer artikelen op http://www.fairchild.nl/artikelen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s